Volgens marktonderzoek is het vergroten van de naamsbekendheid een directe factor bij het stimuleren van omzetgroei. Erkenning vormt een positieve perceptie van het merk, verhoogt de loyaliteit van de klant en zijn vertrouwen. Erkenningsniveaus Er zijn in totaal drie niveaus van merkbekendheid:
Hoe online bewustzijn te meten? Er wordt een verscheidenheid aan tools gebruikt om de bekendheid te meten: analytische onderzoeken, berekende indicatoren, statistieken van zoekmachines, enz. De gemakkelijkste en meest betaalbare manier om de verandering in interesse in een merk te beoordelen, is door gebruik te maken van Google Trends-services. Met behulp hiervan kunt u de geschiedenis van zoekopdrachten in de relevante zoekmachines volgen. Uiteraard kan de groei van het directe verkeer ook wijzen op een toename van de bekendheid, als de advertentie niet alleen de naam maar ook het domein vermeldt. Manieren om online merkbekendheid te vergroten Er zijn veel manieren om de naamsbekendheid te vergroten. Het algemene principe is om opgemerkt te worden waar het grootste aantal geïnteresseerden verschijnt en een positief beeld vormt. Externe contentmarketing Zorg voor constante interactie met sites van derden, bijvoorbeeld: blogplatforms, allerlei nichemedia, privé- en bedrijfsblogs, waar het mogelijk is om gastposts achter te laten. Onthoud dat het niet genoeg is om goede inhoud te maken; je moet het kunnen verspreiden. Externe CM helpt u:
Contextuele reclame Naast het aantrekken van bezoekers met de intentie om een aankoop te doen, vergroot PPC-reclame de bekendheid van het merk als geheel en van individuele producten. Wanneer mensen advertenties op websites zien, proberen ze meestal niet tegelijkertijd iets te kopen, maar overwegen ze alleen een dergelijke mogelijkheid of denken ze er zelfs helemaal niet aan om iets te kopen. Het zou gepast zijn om hun aandacht te trekken. PPC-advertenties worden ook vaak gebruikt door bekende merken om interesse te wekken voor nieuwe promoties en producten. Display-advertenties Dit soort reclame is gericht op spectaculaire beleving. Display-advertenties omvatten:
Sociale netwerken Dergelijke sites kunnen natuurlijk niet worden genegeerd en het is noodzakelijk om de aanwezigheid van uw merk daar aan te geven. Houd er rekening mee dat grote merken sociale netwerken niet alleen gebruiken voor verkoop, maar ook voortdurend aan zichzelf herinneren door middel van verschillende informatieposten, prijsvragen, enquêtes of gewoon proberen gebruikers te vermaken. Dit wordt gedaan om de loyaliteit van de klant te vergroten. SEO-promotie Sites die bovenaan de zoekresultaten staan, genereren meer vertrouwen bij gebruikers. Hoe hoger je rangschikt, hoe meer bezoekers naar je site gaan. Daarom zal het belangrijk en nuttig zijn om aandacht te besteden aan de zoekmachineoptimalisatie van de site. De blogosfeer Tegenwoordig is het publiek van sommige bloggers evenredig met het publiek van beroemde tv-kanalen. En tegelijkertijd is ze meestal meer betrokken en loyaler, met een adequate perceptie van reclame. Verwijzingsprogramma’s Verwijzingsprogramma’s zijn een manier van samenwerken tussen een bedrijf en een klant, waarbij een bestaande klant wordt beloond voor het binnenhalen van nieuwe klanten onder de mensen die hij kent. Om ervoor te zorgen dat mensen uw merk zelfstandig kunnen promoten, is het noodzakelijk om hiervoor gunstige samenwerkingsvoorwaarden te bieden. Partnerschapsaftrek wordt meestal gebruikt. De klant bracht een vriend mee en ontving een bepaald percentage van de omzet. Kortingen, bonussen, etc. kunnen ook als beloning dienen. Gevolgtrekking We hebben u kennis laten maken met de belangrijkste manieren om uw merkbekendheid online te vergroten. Elk van deze methoden is niet wederzijds exclusief met betrekking tot andere. Gebruik zoveel mogelijk marketingkanalen op basis van uw mogelijkheden. De belangrijkste tip is om op te vallen. Vind uw originaliteit, uw onderscheidende kenmerk van uw concurrenten en concentreer u erop. Wees consistent en consistent. Eén logo, één lettertype, één stijl. En vergeet niet om buiten het verkoopproces met klanten te werken. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
